diumenge, 25 de juliol del 2010

Paucartambooo!!! Choquequiraaaw!!!

Hola de nou!
Perú dona més de si del què ens pensàvem!
Del 15 al 18 de juliol hem estat a les festes de Paucartambo, una mena de festes paganes en honor a la Virgen del Carmen, la mamacha!

Un ball de diables "andino", aquí vam flipar! amb forques de canya i polvora volador brutal!

Un festival de colors, màscares, foc, danses, cervesa i ron, caos i passió, chelas i més chelas!!! És una bogeria! El poble petit es revoluciona per uns dies i dona peu a una festa de patrimoni cultural que trigarem molt a poder tornar a veure una cosa així! La festa compta amb 18 danses diferents més els Maqdas que són els bufons de la festa i van tombant pel poble fent broma amb la gent, molt catxondos! Cada dansa té un local propi on ofereix menjar i beure a tothom que s'hi arriba, així que hem dinat convidats pels Pacqac Qollacq casi cada dia! Les diferents comparses reten homenatge a la verge i simbolitzen diferents rols típics: negres esclaus, rics i pobres, argentins amb els cavalls, soldats xilens ridiculitzats, malalts del tifus.... i tot tipus d'elements que han protagonitzat la història de les valls andines. El sentiment de pertinença en cada dansa és molt fort i la passió per la verge encara més! Però res a veure amb el folklore religiós de les processons de setmana santa! Us posem unes fotos perquè us en pugueu fer una idea i un link de la cançó del poble!! (la guimbada paucartambina!!!)

Després de tants dies de festa sense parar ens vam anar a purificar al Choquequiraw, on havíem de caminar 30km per arribar-hi! Hem fet la ruta en 4 dies acompanyats dels ja mítics francesos i la mula Susan, sense arriero! (és a dir, ningú que controli la mula i carregui i descarregui la càrrega!) tota una experiència!! jejeje La ruta ha estat força dura degut al desnivell, però ha valgut la pena arribar a les runes inques del Choquequirao, on només s'han descobert el 15% del total de la construcció que hi havia! Increïble! una mena de Machu Picchu sense turistes! ens ha agradat molt, tot i que la Marta casi es queda a mig camí (no aguantava la pujada i el sol...).

Tot fent la travessa amb la mula carregada

Per celebrar l'arribada triomfal i l'objectiu acomplert, vam parar a una casa de pagès magnífica on, la senyora Lucha ens va acollir de manera espectacular! Vam comprar un ànec viu, el vam matar, el vam desplomar i el vam cuinar tot seguint les indicacions de la Lucha! tot un luxe! la casa, els ànecs, els porcs, les vistes del pic nevat, la vall... increïble!

En Jordi ajudant a rematar l`ànec

A la pila on vam macerar l' ànec amb ajicito dulce i alls...

I avui de tornada a Cuzco i amb plans de viatjar aviat cap a Bolivia! ja us anirem informant!
Una abraçada per tots i gaudiu de les vacances i les festes majors!!!!

1. Non, ja tens pinta a mulit-culti viatger amb aquest pentinat. Jajajaja, quina ràbia et farà aquest comentari! això cada vegada és més brutal. Sembla que no podreu superar les vostres experiències i, si! Que bé! No pareu.... petons infinits!
    per cert, les fotos són (SEMPRE) precioses!
    Us interessaria afegir el blog al fòrum de blogs de viatges d'altaïr? és molt senzill, nosaltres hi vam afegir el nostre d'Indonèsia!
    clarona

2. jajajaj quines festes més xulees!!

aquí comencen ja les festes majors, marata, la garriga... però seguramen molt millor on esteu! així k disfruteu-les q aquí sempre són igual! jejeje

una abraçada i cap a Bolívia falta gent!

per cert... ja tinc bitllet x Venezuela! :)